دانشگاه بوعلی سینانشریه پژوهش های مهندسی صنایع در سیستم های تولید2345-22694820170226Comparison between Three Metaheuristic Algorithms for Minimizing Cycle Time in Cyclic Hybrid Flow Shop Scheduling with Learning Effectمقایسه سه روش فراابتکاری برای کمینه نمودن زمان چرخه در مسئله زمانبندی جریان کارگاهی مختلط دورهای با در نظر گرفتن اثر یادگیری105117169710.22084/ier.2017.1697FAجوادبهنامیاناستادیار گروه صنایع دانشکده مهندسی دانشگاه بوعلی سینافاطمهدیانتدانشجو دکتری مهندسی صنایع، دانشکده مهندسی، دانشگاه بوعلی سینا، همدان، ایرانJournal Article20160610Jobs scheduling in industries with cyclic procedure on machines, such as perishable products (food industries) or products with a limited lifetime (chemicals, radio actives, etc), is very important. Due to time limitation or competition with other companies, these industries try to minimize thecycle time of jobs processing. Since most productive environments of the industries are cyclic hybrid flow shop and operator’s learning effect is obvious in speed of productions, the aim of this study is to minimize cycle time of each machine with learning effect by consequence of jobs. After proposing a mathematical model and since the cyclic hybrid flow shop environment is NP-hard, three metaheuristics, i.e., genetic algorithm, simulated annealing algorithm and population based simulated annealing algorithm, have been proposed for solving this problem. Results show that on average, population based simulated annealing algorithm due to its population-based structure has a better performance in comparison to other algorithms.زمانبندی کارها در صنایعی که روند حرکت کارها بر روی ماشینها به صورت دورهای میباشد، همچون صنایعی که محصولات آنها فاسد شدنی نظیر صنایع غذایی و یا دارای طول عمر همانند مواد شیمیایی، رادیواکتیو و غیره هستند، از اهمیت زیادی برخوردار است، زیرا که این صنایع به دلیل محدودیتهای زمانی و یا رقابت با سایر شرکتها سعی در کمینه نمودن بازه زمانی انجام کارها دارند. از آنجا که غالباً محیط تولیدی این صنایع به صورت تولید جریان کارگاهی مختلط دورهای میباشد و اثر یادگیری اپراتور در سرعت تولید مشهود است، این پژوهش در نظر دارد که زمان چرخه بر روی هر ماشین را با وجود اثر یادگیری به کمک چینش فعالیتها کمینه نماید. برای این منظور در روند این پژوهش، ابتدا تحقیقات پیشین در این حوزه مورد مطالعه قرار گرفت. سپس مدل ریاضی این مسأله نوشته و به دلیل آنکه ماهیت کمینه نمودن زمان انجام کارها در محیط تولید جریان کارگاهی مختلط دورهای، جزء مسائل سخت (NP-Hard) میباشد، برای حل این مسأله از سه روش فراابتکاری الگوریتم ژنتیک، الگوریتم شبیهسازی تبرید و الگوریتم شبیهسازی تبرید مبتنی بر جمعیت استفاده شد. نتایج نشان میدهند که الگوریتم شبیهسازی تبرید مبتنی بر جمعیت به دلیل ساختار جمعیتی آن، بهطور میانگین نسبت به دو الگوریتم دیگر کارایی بهتری دارد.دانشگاه بوعلی سینانشریه پژوهش های مهندسی صنایع در سیستم های تولید2345-22694820170219Coordination of Ordering and Production Policies in A Two-Level Newsvendor Model Under Quantity Flexibility Contractهماهنگ سازی سیاست های سفارش دهی و تولید در مدل روزنامه فروش دوسطحی تحت قرارداد انعطاف مقداری119131169810.22084/ier.2017.1698FAحمیدرضاابراهیمی نسبدانشجوی کارشناسی ارشد، دانشکده مهندسی صنایع، دانشگاه تهران.جعفرحیدریاستادیار، دانشکده مهندسی صنایع، دانشگاه تهران.عطااللهطالعی زادهاستادیار، دانشکده مهندسی صنایع، دانشگاه تهران.Journal Article20160123In this paper, a two-stage newsvendor model with one type of product in presence of stochastic demand under quantity flexibility (QF) contract is investigated. Under the proposed model, the manufacturer allows the retailer to update its order size upward or downward. Under this mechanism, the manufacturer is committed to provide a certain level more than the retailer’s primary order to deliver when large demand is observed; in addition, the retailer has the authority to cancel a limited amount of its initial order in the beginning of selling season when the observed demand is small. Under these circumstances, overstocking/shortage risks are shared between two members. By sharing risks, it will be possible to optimize decisions globally. In this paper, a new approach for optimal adjustment of QF parameters (i.e. upward and downward adjustment parameters) is developed. Expected profit functions of both channel members under QF contract is mathematically modeled and optimal closed-form relationship between upward and downward adjustment parameters is determined. The obtained closed-form relation guarantees more profit for the whole supply chain and at the same time assures more profit for both channel members. Under the proposed model, both members benefit from the coordinated decision making while risk of demand uncertainty is shared. Our investigations revealed that increasing flexibility on cancelling initial order causes less flexibility of the manufacturer in providing more products. On the other hand, decrease of cancelling flexibility results in more flexibility for oversupply volume. <br /> در این مقاله یک زنجیرهتامین دوسطحی با تقاضای احتمالی تحت قرارداد انعطاف مقداری مورد بررسی قرار گرفته است. تحت قرارداد انعطاف مقداری، خردهفروش میتواند مقدار سفارش خود را در حدود مشخصی اصلاح نماید. چنانچه تقاضای بازار کمتر از مقدار سفارش باشد، خردهفروش میتواند مقدار مشخصی از سفارش اولیه خود را لغو نماید و در صورتی که تقاضای بازار بیشتر باشد، سفارش ثانویه توسط خردهفروش قابل صدور است. در این شرایط، ریسک نامعینی تقاضا بین دو عضو زنجیرهتامین تسهیم خواهد شد و این امکان به وجود خواهد آمد که تصمیمات اعضای زنجیرهتامین به صورت سرتاسری بهینه شود درحالیکه هیچیک از اعضا متضرر نشوند. در این مقاله یک رویکرد جدید برای تعیین پارامترهای قرارداد انعطاف مقداری (پارامتر تنظیم رو به بالا و پارامتر تنظیم رو به پایین) ارائه میشود. توابع سود مورد انتظار دو عضو زنجیره تأمین تحت شرایط ذکر شده به صورت ریاضی مدلسازی شده و روابط بهینه بین دو پارامتر قرارداد انعطاف مقداری به نحوی که تضمینکننده سود بیشتر برای کل زنجیرهتامین و همچنین تکتک اعضای آن باشد، استخراج میشود. نتایج نشان میدهد که قرارداد پیشنهادی قادر به هماهنگسازی مقدار سفارش در زنجیره مورد بررسی است به نحوی که سودآوری کل زنجیرهتامین بیشینه گردد و هیچیک از اعضا نسبت به حالت تصمیمگیری انفرادی متضرر نشوند. تحلیلها نشان میدهد که با افزایش انعطاف برای لغو سفارشات، تولیدکننده نیز تعهد کمتری برای تحویل بیشتر خواهد پذیرفت و در مقابل با کاهش سطح انعطاف برای لغو سفارشات، تولیدکننده میپذیرد که کالای پشتیبان بیشتری تولید نماید.دانشگاه بوعلی سینانشریه پژوهش های مهندسی صنایع در سیستم های تولید2345-22694820170219Bi-Objective Optimization for a Location-Routing Problem with Reliability and Fuzzy Costبهینه سازی دو هدفه برای مسئله ی مکانیابی - مسیریابی با در نظر گرفتن قابلیت اطمینان و هزینه فازی133145169910.22084/ier.2017.1699FAنجمهبهرام پوردانشآموخته کارشناس ارشد مهندسی صنایع، دانشگاه آزاد سلامی، واحد تهران جنوب، تهرانرضاتوکلی مقدماستاد دانشکده مهندسی صنایع، پردیس دانشکده های فنی، دانشگاه تهران، تهران.nullناصرشهسواری پوردانشیار مهندسی صنایع ،گروه مدیریت صنعتی، دانشگاه ولی عصر(عج) رفسنجان، کرمان.Journal Article20141216Location and routing problems in emergencies are so important. This paper<br />considers a location–routing problem with reliability by the means of<br />considering the probability of failure occurrence. The problem has two<br />objectives that minimizes the total cost and maximizes the reliability.<br />Maximizing the reliability is expressed as minimizing the expected cost of the<br />failure. In this problem, three kinds of failures are considered, which are:<br />failure of centers, routes and vehicles. Since travel costs is dependent on many<br />parameters and hence it is not possible to estimate exactly so they are<br />considered as fuzzy number using linguistic variables. At first, mathematical<br />formulation of the problem is presented, and then because the problem is the<br />NP-hard therefore, meta-heuristics algorithms are used to solve the model.<br />Additionally, a bi-objective discrete firefly algorithm is providedand then in<br />order to evaluate the performance of the algorithm, several test problems are<br />implemented and compared with the NSGA-II. The results show that the biobjective<br />discrete firefly algorithm has a better DM measure; however, it is<br />only suitable for small to medium-sized problems due to the MID measure<br />and it loses its efficiency in larger sizes.مسائل مکانیابی- مسیریابی جهت تحویل کالا در شرایط اضطراری دارای اهمیت فراوانی هستند. این مقاله، به بررسی و حل مسئلهی مکانیابی- مسیریابی با در نظر گرفتن قابلیت اطمینان میپردازد که قابلیت اطمینان به صورت احتمال وقوع خرابیها در نظر گرفته میشود. مسئله به صورت مدلی دو هدفه شامل حداقل کردن هزینه و حداکثر کردن قابلیت اطمینان مدلسازی میشود که حداکثر کردن قابلیت اطمینان به صورت حداقل کردن هزینههای خرابی مورد انتظار بیان میشود. احتمال وقوع خرابیها به صورت سه خرابی مراکز یا تسهیلات، خرابی در مسیرهای ارتباطی و خرابی وسایل نقلیه در نظر گرفته میشود. با توجه به اینکه میزان هزینه سفر به متغیرهای زیادی وابسته است و تخمین دقیق آن امکانپذیر نمیباشد از این رو میزان هزینه با استفاده از متغیرهای زبانی خبرگان به صورت فازی مطرح میشود. از آنجا که این مسئله یک مسئله NP-hard است لذا از الگوریتمهای فراابتکاری جهت حل و بهینهسازی استفاده میشود. ابتدا الگوریتم کرم شبتاب گسستهی دو هدفه ارائه و سپس مسئله با دو الگوریتم کرم شبتاب و NSGA-II حل میشود و در پایان کارایی این دو الگوریتم به وسیلهی مجموعهای کامل از مثالها با اندازههای کوچک تا بزرگ مورد بررسی قرار میگیرد. نتایج نشان میدهد که الگوریتم کرم شبتاب گسسته دو هدفه دارای شاخص DM بهتری هستند اما در مورد دو شاخص MID عملکرد الگوریتم کرم شبتاب تنها برای مسائل با اندازه کوچک تا متوسط مناسب است و با بزرگ شدن مسئله کارایی خود را از دست میدهد.دانشگاه بوعلی سینانشریه پژوهش های مهندسی صنایع در سیستم های تولید2345-22694820170219Non-Dominated Sorting Genetic Algorithm for Bi-Objective Transportation Location Routing Problem under Demand Uncertaintyارائه الگوریتم ژنتیک با مرتبسازی نامغلوب جهت حل مدل دو هدفه مسألهی حملونقل- مکانیابی- مسیریابی با در نظر گرفتن تقاضای غیر قطعی147163170010.22084/ier.2017.1700FAمحبوبههنروراستادیار، گروه مهندسی صنایع، دانشکده فنی و مهندسی، دانشگاه یزد، یزد.مهدیخلیلیکارشناس ارشد، گروه مهندسی صنایع، دانشکده فنی و مهندسی، دانشگاه یزد، یزد.Journal Article20141002Effective management of distribution of manufactured goods plays an important role in the success and increasing of competition' levels in manufacturing organization. Location routing problem is a problem in which location of distribution center and vehicle routing are considered simultaneously. In this paper, a two-stage stochastic programming model and a meta-heuristic approach are presented for the Transportation Location Routing Problem. Customers can order different products. Capacitated central centers transport different products to open intermediary Distribution Centers (IDCs) and then these products are distributed from IDCs between the customers. A bi-objective optimization model is developed. Two objectives, minimization of the overall costs and maximization of the total served demand, are addressed. Due to the high complexity of the problem, we use the Non-Dominated Sorting Genetic Algorithm to solve the problem. The initial parameters of this algorithm is set with Taguchi method. Computational results show the effectiveness of the proposed solution method to solve problems in different dimensions.مدیریت موثر عملیات توزیع و پخش کالاهای تولیدی نقش بسیار مهمی را در موفقیت و افزایش سطح رقابت یک سازمان تولیدی ایفا میکند. مسألهی مکانیابی- مسیریابی، مسألهای است که در آن دو موضوع تعیین مراکز توزیع محصول و تشکیل مسیرهای وسایل نقلیه به صورت همزمان در نظر گرفته شده است. در این مقاله یک مدل برنامهریزی احتمالی دومرحلهای و یک روش حل فرا ابتکاری برای مسألهی حملونقل– مکانیابی– مسیریابی ارائه شده است. مشتریها امکان سفارش محصولات متفاوت را دارند. محصولات مختلف میبایست از مراکز توزیع اصلی با ظرفیت محدود به مراکز توزیع فرعی باز شده منتقل شوند و از آنجا بین مشتریها توزیع شوند. مسأله-ی مذکور با دو هدف کمینهسازی هزینههای سیستم و بیشینهسازی تقاضای برآوردهشدهی مشتریها یا به عبارت دیگر ماکزیمم نمودن میزان کل تقاضای ارسالی به مشتریان توسعه داده شده است. به دلیل پیچیدگی بالای این مسأله از نسخهی دوم الگوریتم ژنتیک با مرتبسازی نامغلوب برای حل آن استفاده میشود. پارامترهای اولیه این الگوریتم با روش تاگوچی تنظیم میشوند. نتایج محاسباتی نشاندهندهی کارایی روش حل پیشنهادی برای حل مسائل در ابعاد مختلف استدانشگاه بوعلی سینانشریه پژوهش های مهندسی صنایع در سیستم های تولید2345-22694820170219An inventory model for non-instantaneous deterioration items in a two-echelon Supply chainارائه ی یک مدل موجودی برای خرابی غیر آنی کالا در یک زنجیره تامین دوسطحی165179171110.22084/ier.2017.1711FAجوادرضائیاناستادیار، دانشکده مهندسی صنایع، دانشگاه علوم و فنون مازندران، مازندرانمقدسهاکبرپورکارشناسی ارشد، دانشکده مهندسی صنایع، دانشگاه علوم و فنون مازندران، مازندرانحدیثهاکبرپورکارشناسی ارشد، دانشکده مهندسی صنایع، دانشگاه پردیسان فریدونکنار، مازندرانJournal Article20150902Most of the inventory control models assume that items can be stored indefinitely to meet the future demands. However, certain types of commodities either deteriorate or become obsolete in the course of time and hence are unstable. In this study, a mathematical model is presented for a two-echelon supply chain including a buyer and a producer for an inventory integrated system with non-instantaneous of items that demand is probable and follows a normal distribution. Since, the rate of deterioration describes the condition deterioration the goods and regarding the relation between time and deterioration rate is probable rather than the fixed rate of deterioration. In reality, considering the shortages is necessary in both forms of backlogging and lost sales. Therefore, both kinds of shortages are used in the model. <br /> The main goal of this model is determining the optimal ordering policy so that the total cost of supply chain is minimized. The proposed model is solved for some problems by Lingo software. The validity of model is determined by sensitive analysis and the problem is known a NP-hard one, hence a genetic algorithm has been used in order to solve the model problem. The rates of deterioration and confidence level sensitivity analysis have been applied to analyze effect of some important parameters affecting on optimal solution of the inventory model. <br /> Finally, the optimal value of the expected cost of supply chain under integrated and non-integrated decision-making has been determined and compared. The results show the efficiency of algorithmدر این تحقیق یک مدل ریاضی برای زنجیرهتامین دوسطحی متشکل از یک خریدار و یک تولیدکننده برای یک سیستم یکپارچه موجودی با خرابی غیر آنی اقلام ارائه میشود که تقاضا احتمالی است و از توزیع نرمال پیروی میکند. فرض میشود خرابی از توزیع وایبول سه پارامتر پیروی میکند. در شرایط واقعی در نظر گرفتن کمبود هم بهصورت پسافت و هم بهصورت فروش از دسترفته الزامی است، بنابراین هر دو نوع کمبود نیز در مدل بکار گرفته میشود. هدف از این مدل تعیین سیاست بهینه سفارش دهی است بطوریکه مجموع هزینههای زنجیرهتامین کمینه گردد. برای حل مدل از الگوریتم ژنتیک بهره برده شده است. همچنین جهت تحلیل مدل و بررسی تأثیر برخی از پارامترهای مهم و تأثیرگذار بر جواب بهینه مدل موجودی از تحلیل حساسیت نرخ خرابی و سطح اطمینان استفاده مینماییم. در نهایت مقدار بهینه هزینه مورد انتظار زنجیرهتامین تحت تصمیمگیری یکپارچه و غیر یکپارچه تعیین و مقایسه میگردد.دانشگاه بوعلی سینانشریه پژوهش های مهندسی صنایع در سیستم های تولید2345-22694820170219A novel hybrid Genetic Algorithm for solving multi objective model of transfer point location problem considering allocation and different transportation vehicles: a case study approachارائه یک الگوریتم ژنتیک ترکیبی جدید برای حل مدل چندهدفه مسئله مکانیابی نقاط انتقال با در نظر گرفتن مقدار تخصیص و وسایل حمل متفاوت: رویکرد مطالعه موردی181193172310.22084/ier.2017.1723FAاقدسبدیعیدانشجوی دکتری، دانشکده صنایع، دانشگاه علم و صنعت ایران، تهران.کامرانشهانقیاستادیار، دانشکده صنایع دانشگاه علم و صنعت ایران، تهران.حامدکلانتریدانشجوی دکتری، دانشکده صنایع، دانشگاه علم و صنعت ایران، تهران.Journal Article20150819<span>The Transfer Point Location Problem is about locating optimum transfer point between the facility and a set of demand points, such that the maximum distance or the sum of the distances between the customers and the facility through the transfer point is minimized in certain environment. Thus, in this thesis the goal is to construct the modeling of the aforesaid problem, in<span> </span>case of multi objectives with respect to locating the single or multiple transfer point(s), in the certain environment and network topology when one or more facility exist. The objectives are about minimizing total cost of transfer points set up and transportation, minimizing total time of transfer and maximizing demand covering. In addition, due to high computational complexity of problem for acquiring a solution near to optimum in limited time, one type of proposed hybrid genetic algorithm is used. At last, the validation and the application of the developed model in certain environment are shown by a case study of ground wheat distribution system in Andimeshk of Khozestan</span><span>.<span> </span></span><span lang="AR-SA"><span style="font-size: medium;">مسئله مکانیابی نقطه انتقال </span></span><span lang="FA"><span style="font-size: medium;">عموماً</span></span><span lang="AR-SA"><span style="font-size: medium;">به یافتن مکان بهینه نقطه انتقال بین تسهیل و مجموعهای از نقاط تقاضا اتلاق میشود، به طوری که حداکثر فاصله (مجموع فواصل) مشتریان تا تسهیل از طریق نقطه انتقال در شرایط قطعی حداقل گردد. </span></span><span lang="FA"><span style="font-size: medium;">از این رو مقاله پیشرو،</span></span><span lang="AR-SA"><span style="font-size: medium;">سعی بر مدلسازی مسئله مذکور به صورت چند هدفه به ازای مکانیابی یک یا چند نقطه انتقال در حضور یک یا چند تسهیل، تحت شرایط قطعی در فضای شبکه دارد. اهداف مورد نظر نیز مشتمل بر کمینهسازی مجموع هزینههای حمل و نقل و برپایی نقاط انتقال، کمینه سازی مجموع زمانهای جابجایی و بیشینهسازی مقدار پوشش میباشند. همچنین به</span></span><span lang="AR-SA"><span style="font-size: medium;">دلیل پیچیدگی بالای محاسباتیّ، از </span></span><span lang="FA"><span style="font-size: medium;">یک نوع الگوریتم ژنتیک ترکیبی جدید جهت حل مدل بکار گرفته شده و به </span></span><span lang="AR-SA"><span style="font-size: medium;">جواب</span></span><span lang="AR-SA"><span style="font-size: medium;">نزدیک</span></span><span lang="AR-SA"><span style="font-size: medium;">به</span></span><span lang="AR-SA"><span style="font-size: medium;">بهینه</span></span><span lang="AR-SA"><span style="font-size: medium;">در</span></span><span lang="AR-SA"><span style="font-size: medium;">زمان</span></span><span lang="AR-SA"><span style="font-size: medium;">محدود بسنده شده</span></span><span lang="FA"><span style="font-size: medium;">است.</span></span><span lang="AR-SA"><span style="font-size: medium;">در انتها، اعتبار و کاربرد مدلسازی پیشنهادی تحت شرایط قطعی، از طریق ارائه یک مطالعه موردی </span></span><span lang="FA"><span style="font-size: medium;">در مورد سیستم توزیع گندم اسیاب شده در</span></span><span lang="FA"><span style="font-size: medium;">شهرستان اندیمشک استان خوزستان </span></span><span lang="AR-SA"><span style="font-size: medium;">نشان داده شده است.</span></span>دانشگاه بوعلی سینانشریه پژوهش های مهندسی صنایع در سیستم های تولید2345-22694820170219A Robust Mathematical Model and Heuristic Solution Algorithm for Integrated Production-Routing-Inventory Problem Of Perishable Products with Lateral Transshipmentارائه مدل ریاضی استوار و الگوریتم حل ابتکاری برای مسئله یکپارچه تولید-مسیریابی-موجودی محصولات فاسدشدنی با انتقال جانبی195211172110.22084/ier.2017.1721FAفاطمهجعفرخانکارشناسی ارشد مهندسی سیستمهای اقتصادی- اجتماعی، گروه اقتصاد، موسسه عالی آموزش و پژوهش مدیریت و برنامهریزی، تهران.سعیدیعقوبیاستادیار، دانشکده مهندسی صنایع، دانشگاه علم و صنعت، تهران.0000-0003-1218-9050Journal Article20160801<span>In this paper, a robust mathematical model for integrated production- routing- inventory problem of</span><span>perishable product under uncertain demand in a network consisting of a producer and set of retailers, is presented, where the transshipment among retailers is considered to deal with uncertainty of customers' demand. Moreover, the tradeoff between the solution robustness and model robustness can help in decision making about planning of deliveries, the quantity of production and the quantity of transshipment among retailers. Since the mentioned problem is in category of NP-Hard problems, a heuristic solution algorithm is proposed for solving it that guide the solution to a better solution through conducting the best change in vehicle routes in each step of search. Finally, the proposed algorithm is</span><span>applied on benchmark instances from literature and a real case study, that results reveal the effectiveness of the algorithm in terms of time and quality of solutions.</span><span lang="AR-SA" dir="RTL">در این مقاله، </span><span lang="FA" dir="RTL">یک مدل ریاضی </span><span lang="AR-SA" dir="RTL">استوار برای مسئله یکپارچه تولید- موجودی- مسیریابی </span><span lang="FA" dir="RTL">محصولات</span><span lang="AR-SA" dir="RTL"> فاسدشدنی تحت عدم قطعیت تقاضا</span><span lang="AR-SA" dir="RTL">در یک شبکهای شامل یک تولیدکننده و مجموعهای از خرده</span><span></span><span lang="AR-SA" dir="RTL">فروشان ارائه میشود، که </span><span lang="FA" dir="RTL">در آن،</span><span lang="AR-SA" dir="RTL"> انتقال بین خردهفروشان<span> </span></span><span lang="FA" dir="RTL">به منظور مقابله با عدم قطعیت تقاضای مشتریان</span><span lang="AR-SA" dir="RTL"> در نظر گرفته میشود. همچنین، موازنهای بین استواری راهحل و استواری مدل نیز </span><span lang="FA" dir="RTL">انجام میشود که </span><span lang="AR-SA" dir="RTL">میتواند به تصمیمگیری در رابطه با </span><span lang="FA" dir="RTL">برنامهریزی تحویلها</span><span lang="AR-SA" dir="RTL">، میزان تولید و میزان انتقال بین </span><span lang="FA" dir="RTL">خرده فروشان </span><span lang="AR-SA" dir="RTL">کمک کند. از آنجایی که مسئله ذکر شده در دسته مسائل </span><span>NP-Hard</span><span lang="FA" dir="RTL"> قرار میگیرد، یک الگوریتم حل ابتکاری برای حل آن پیشنهاد میشود، که در هر مرحله از جستجو<span> </span>با انجام بهترین تغییر در مسیرهای وسیله نقلیه، راهحل را به یک راهحل بهتر هدایت میکند. درنهایت، الگوریتم پیشنهادی بر روی مجموعه دادههای موجود در ادبیات و یک مطالعه موردی واقعی اجرا شده که نتایج، کارایی بالای این الگوریتم از لحاظ زمان و کیفیت جوابها را آشکار میسازد.</span>